Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Marii Dąbrowskiej

Szkoła z perspektywą!

logo

(68) 387 47 61

sekretariat@zsp2-nitki.pl

ul. Wrocławska 33A

67-100 Nowa Sól

sekretariat

7:30 - 15:30

logo

(68) 387 47 61

sekretariat@nitki.edu.pl

ul. Wrocławska 33A

67-100 Nowa Sól

sekretariat

7:30 - 15:30

KKZ – A.23 – Projektowanie fryzur

Edukacja

Edukacja jest, być może, najwyższą formą szukania Boga.

Gabriela Mistral

2017-03-12T12:23:28+01:00

Gabriela Mistral

Edukacja jest, być może, najwyższą formą szukania Boga.

Rozum

Nauka to pokarm dla rozumu.

Lew Tołstoj

2017-03-12T12:27:51+01:00

Lew Tołstoj

Nauka to pokarm dla rozumu.

Wiedza

Nauka nie ma żadnej ojczyzny, gdyż wiedza ludzka obejmuje cały świat.

Ludwik Pasteur

2017-03-12T12:29:00+01:00

Ludwik Pasteur

Nauka nie ma żadnej ojczyzny, gdyż wiedza ludzka obejmuje cały świat.

Mądrość

Nie wystarczy dużo wiedzieć, ażeby być mądrym.

Heraklit z Efezu

2017-03-12T12:30:53+01:00

Heraklit z Efezu

Nie wystarczy dużo wiedzieć, ażeby być mądrym.

Heroizm

Nauka jest najlepszą drogą do tego, żeby ducha ludzkiego uczynić heroicznym.

Giordano Bruno

2017-03-12T12:34:09+01:00

Giordano Bruno

Nauka jest najlepszą drogą do tego, żeby ducha ludzkiego uczynić heroicznym.

Bogactwo

Biedny jest tylko ten, kto nie ma wiedzy.

Talmud

2017-03-12T12:42:07+01:00

Talmud

Biedny jest tylko ten, kto nie ma wiedzy.

Dobro

Ludzie z natury dobrzy pragną wiedzy.

Leonardo da Vinci

2017-03-12T12:43:20+01:00

Leonardo da Vinci

Ludzie z natury dobrzy pragną wiedzy.

Dążenie

Nie wstyd nie wiedzieć, lecz wstyd nie pragnąć swojej wiedzy uzupełnić.

Feliks Chwalibóg

2017-03-12T12:44:23+01:00

Feliks Chwalibóg

Nie wstyd nie wiedzieć, lecz wstyd nie pragnąć swojej wiedzy uzupełnić.

Odkrycie

Wiedza jest najbardziej wartościowym towarem na świecie. Każde nowe odkrycie czyni nas bogatszymi.

Kurt Vonnegut

2017-03-12T12:45:29+01:00

Kurt Vonnegut

Wiedza jest najbardziej wartościowym towarem na świecie. Każde nowe odkrycie czyni nas bogatszymi.

Majątek

Wiedza – to majątek, którego złodziej nie ukradnie, ale i którego w spadku się nie otrzymuje.

Władysław Grzeszczyk

2017-03-12T12:46:38+01:00

Władysław Grzeszczyk

Wiedza – to majątek, którego złodziej nie ukradnie, ale i którego w spadku się nie otrzymuje.

A.23. Projektowanie fryzur

  1. Wykonywanie projektów fryzur

Uczeń:

1) dokonuje analizy wyglądu klienta;
2) prowadzi rozmowę konsultacyjną z klientem;
3) udziela klientowi porad w zakresie doboru formy i koloru fryzury;
4) projektuje zestawienia kolorystyczne we fryzurze;
5) dobiera proporcje poszczególnych elementów fryzury do kształtu twarzy;
6) szkicuje fryzury z zachowaniem proporcji sylwetki i światłocienia;
7) stosuje specjalistyczne programy komputerowe do projektowania fryzur;
8) projektuje różne rodzaje fryzur;
9) dobiera dodatki fryzjerskie.

  1. Stylizacja fryzur z wykorzystaniem technik wizualizacji

Uczeń:

1) wykonuje rysunki fryzur z zastosowaniem różnych technik rysowania;
2) wykonuje rysunki instruktażowe fryzur;
3) przestrzega zasad skalowania fryzury i jej fragmentów;
4) dobiera styl fryzury z wykorzystaniem programów komputerowych;
5) projektuje fryzury damskie i męskie;
6) prezentuje projekty fryzur z wykorzystaniem technik multimedialnych;
7) sporządza portfolio projektów fryzur;
8) planuje działania marketingowe.

 

Szkoła posiada następujące pomieszczenia dydaktyczne:

1) pracownię fryzjerską, wyposażoną w: stanowiska fryzjerskie, obejmujące konsolę, lustro, fotel (jedno stanowisko dla dwóch uczniów), myjnię fryzjerską oraz sprzęt fryzjerski: aparaty (promienniki, aparaty do sterylizacji i dezynfekcji sprzętu, suszarki hełmowe i ręczne, prostownice, karbownice, lokówki różnej grubości, aparat do diagnozy stanu włosów), narzędzia (nożyce klasyczne i specjalistyczne, narzędzia brzytwopodobne, zestaw grzebieni i szczotek), przybory i akcesoria fryzjerskie (do farbowania, do ondulowania wodnego, ondulowania chemicznego); środki dydaktyczne z zakresu strzyżenia włosów i modelowania fryzur oraz z zakresu nauki o fryzurach stosowanych w różnych okresach historycznych; stanowisko komputerowe z oprogramowaniem do wizualizacji projektów fryzur; bieliznę fryzjerską: zabiegową, i ochronną;

2) pracownię technologiczną, wyposażoną w: treningowe główki fryzjerskie ze statywem, zestaw grzebieni, wałki siatkowe do ondulowania wodnego, wałki plastikowe do ondulowania chemicznego;

3) pracownię projektowania i estetyki, wyposażoną w: stanowisko komputerowe dla nauczyciela z dostępem do Internetu, stanowiska komputerowe dla uczniów (jedno stanowisko dla jednego ucznia), drukarki, skanery (po jednym urządzeniu na cztery stanowiska komputerowe), pakiet programów biurowych, projektor multimedialny, oprogramowanie do projektowania graficznego i doboru fryzur; środki dydaktyczne z zakresu: kreślarstwa, nauki o konstrukcjach, kształtach i kolorach oraz nauki o fryzurach stosowanych w różnych okresach historycznych;

4) pracownię analizy biologiczno-chemicznej, wyposażoną w modele anatomiczne: ciała, mięśni, włosów, skóry; stanowisko komputerowe dla nauczyciela z drukarką, dostępem do Internetu, pakietem programów biurowych, projektor multimedialny, atlas multimedialny chorób skóry głowy i włosów; mikroskopy, sprzęt laboratoryjny; urządzenia pomiarowe, urządzenia laboratoryjne; zestawy szkła laboratoryjnego.